Ford RS Stories
Η κληρονομιά του λογότυπου RS πάει αρκετές δεκαετίες πίσω στο χρόνο για τη Ford.
DRIVE Team |
Η κληρονομιά του λογότυπου RS πάει αρκετές δεκαετίες πίσω στο χρόνο. Τα θεμέλια του μύθου κάθε νέου μοντέλου της Ford έχουν μπει αρκετές γενιές πίσω, σε καθαρόαιμες κατασκευές για όλα τα γούστα και όλα τα στυλ οδήγησης.
Η εμπειρία, η τεχνογνωσία και η ιστορία πίσω από τους σύγχρονους μύθους της Ford, ξεπερνούν τους απόλυτους αριθμούς ισχύος. Ο χαρακτήρας είναι πιο σημαντικός από μερικούς αριθμούς σε ένα χαρτί.
Για τον οδηγό ενός Fiesta ST ή ενός Focus ST, το αυτοκίνητο δεν ένα απλά ένα ταχύτατο και εξαιρετικά ζυγισμένο σύνολο. Δεν είναι απλά μια σειρά από μηχανικά μέρη, άρτια συντονισμένα. Δεν είναι απλά 182 ή 250 ίπποι με ένα εντυπωσιακό περιτύλιγμα. Είναι την ίδια στιγμή και ένα κομμάτι από το DNA των μηχανικών του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που έγραψαν ιστορία, είναι η συνέχεια του ίδιου θρύλου που θαύμασε από πιτσιρικάς. Η οδική του συμπεριφορά είναι ο αγαπημένος του τρόπος διαφυγής και ο ήχος του, η πιο καλοσυντονισμένη ορχήστρα. Και στο βάθος του μυαλού, ο νέος θρύλος, το νέο τετρακίνητο Focus RS, που έρχεται…
Ford Escort RS1600
Το πιο ιστορικό σύμβολο της Ford με το περισσότερο φανατικό κοινό είναι σίγουρα το Ford Escort RS1600. Γεννήθηκε το 1970 ως αποτέλεσμα της συμμετοχής της Ford στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Είχε κινητήρα 1.6, με δυο εκκεντροφόρους επί κεφαλής, απέδιδε 120 ίππους, ζύγιζε μόλις 870 κιλά και είχε φυσικά κίνηση στους πίσω τροχούς.
Ford RS200
Το πρώτο τετρακίνητο ήταν το Ford RS200. Μπήκε στην παραγωγή μόλις για 200 μονάδες, για την homologation του Group B. Από 1.8 lt απέδιδε 250 ίππους, ενώ η αγωνιστική έκδοση μπορούσε να ρυθμιστεί από 350 έως 450 ίππους. Το σύντομο τέλος του Group B, έβαλε τέλος στο κεφάλαιο RS200.
Ford Sierra RS Cosworth
Οι επεμβάσεις του τμήματος RS στα μοντέλα δρόμου δεν σταμάτησαν στο Escort. Το μεγάλο οικογενειακό της γκάμας, μεταμορφώθηκε σε ένα σύμβολο με τεράστια αεροτομή και απόκοσμο υπετροφοδοτούμενο ήχο. Το 1985, ο 2λιτρος με turbo της Garrett, ξεπερνούσε σε ειδική ισχύ τους 100PS/lt.
Ford Escort RS Cosworth
Έχοντας πολλές συγγενικές σχέσεις με την απερχόμενη Sierra, απέδιδε 225 ίππους και όχι άδικα χαρακτηρίστηκε στους δρόμους ως «φονέας γιγάντων». Στην αγωνιστική του έκδοση έδωσε στη Ford δέκα νίκες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι από το 1993 έως το 1998.
Ford Focus RS
Η πρώτη γενιά Focus RS άλλαξε μια για πάντα τον τρόπο που βλέπουμε τα hot hatches. Παρότι δεν ήταν το ισχυρότερο απέναντι στον ανταγωνισμό, για πολλούς θα μείνει στην ιστορία ως το καλύτερο μοντέλο με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
[Πηγή: Ford]