Η Porsche, χωρίς αμφιβολία, είναι μια εταιρεία που στο πέρασμα των χρόνων κατασκεύασε μερικά από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα για αγώνες αντοχής στην Ιστορία.
Όπως η τούρμπο 935 της δεκαετίας του ’70 με τη χαρακτηριστική γυρτή μύτη ή οι 956 και 962 της δεκαετίας του ’80 με ενισχυμένα χαρακτηριστικά ground-effect. Αναμφίβολα όμως, το αυτοκίνητο που σημάδεψε ανεξίτηλα την εμπλοκή της Porsche στους αγώνες αντοχής ήταν η πολυθρύλητη 917 και πρώτη νικήτρια γενικής για το Βάισαχ στις 24 Ώρες του Le Mans.
Η 917 ενσωμάτωσε πολλά από τα τεχνολογικά επιτεύγματα της Porsche μέχρι εκείνη την εποχή. Όπως τους πρώτους 12κύλινδρους και 16κύλινδρους κινητήρες της εταιρείας, αν και ο Ε12 ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε σε αγώνες, τα αμαξώματα από φάιμπεργκλας που εισήγαγαν σύγχρονες αεροδυναμικές εφαρμογές και τη χρήση νέων, εξωτικών υλικών –μαγνήσιο και τιτάνιο.
Η 917 παραγγέλθηκε από τον τότε επικεφαλής του Porsche Motorsports, τον Ferdinand Piëch, με στόχο την πρώτη θέση γενικής στις 24 Ώρες του Le Mans το 1970. Αφού προηγουμένως όμως κατάφερε να παρακάμψει τους κανονισμούς που επέτρεπαν τη συμμετοχή αυτοκινήτων με μοτέρ μέχρι πέντε λίτρα στην κατηγορία Sport, εάν ήταν επίσης και αυτοκίνητα παραγωγής. Στο σημείο αυτό, ο Piëch άδραξε την ευκαιρία. Η κορυφαία κατηγορία πρωτοτύπων ήταν απαγορευμένη στα 3λιτρα αυτοκίνητα και η μίνιμουμ παραγωγή για να συμμετάσχεις στην κατηγορία Sport οριζόταν στα 25 κομμάτια.
Έτσι, με τιτάνια προσπάθεια, η Porsche συναρμολόγησε 25 κομμάτια «παραγωγής» για την 4,5λιτρη 917, που στη συνέχεια τα παρέταξε μπροστά στους κριτές για να διακριβώσουν τη νομιμότητά τους. Στη συνέχεια δεν πήρε και πολύ χρόνο για να διαπιστώσουν κόσμος και αγωνιζόμενοι ότι αυτή η Porsche ήταν μακράν ταχύτερη από κάθε αγωνιστικό πρωτότυπο, με τελική ταχύτητα που πλησίαζε τα 400 km/h!
Η Porsche αυτό ακριβώς το αυτοκίνητο, την 917, θα εκθέσει στο Μουσείο Τέχνης της Βόρειας Καρολίνας, αρχής γενομένης από τις 12 του προσεχούς Οκτωβρίου. Και για το λόγο αυτό μοντάρισε ένα βίντεο για να θαυμάσουμε το μεγαλείο του εκθέματος. Απολαύστε το.
Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!