Πρωταθλήτρια

Πρωταθλήτρια

Το Maranello βράζει. Το μυαλό όλων πάει στο φετινό μονοθέσιο που αν κρίνουμε από τους τρεις πρώτους αγώνες, ούτε εφέτος είναι ανταγωνιστικό.

Οι tifosi που έχουν ζήσει τα πέτρινα χρόνια από το ’81 ως το ’00 βλέπουν τα φαντάσματα του παρελθόντος να ζωντανεύουν.

Και η σχέση της Scuderia με τον Alonso κινδυνεύει να περάσει στην Ιστορία ως μια χαμένη ευκαιρία. Και για τους δυο.

Στην πραγματικότητα, μόνο οι αγνοί φίλαθλοι ανησυχούν, χαμένοι στην τρυφερή αφέλειά τους. Στην ουσία, η Ferrari περνά αυτή την εποχή την πραγματική περίοδο της παντοκρατορίας της. Όχι στις πίστες, αλλά εκεί που πραγματικά έχει σημασία για τη διοίκηση, τους εργαζόμενους, την οικονομία.

Το Maranello είναι ανάστατο διότι, όπως διαπιστώσαμε στην πρόσφατη επίσκεψή μας, η Ferrari επεκτείνεται με νέες εγκαταστάσεις που θα φιλοξενήσουν νέες δραστηριότητες και ακόμη μεγαλύτερο κύκλο εργασιών. Η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη-ρεκόρ για την προηγούμενη χρονιά. Και σύμφωνα με έρευνα του οργανισμού Brand Finance, είναι το πιο δυνατό brand name στον κόσμο.

Η Brand Finance χρησιμοποιεί μια περίπλοκη και μάλλον αδιάβλητη φόρμουλα για να καταλήξει στα πορίσματά της. Εξετάζει δεδομένα που έχουν να κάνουν με το μάρκετινγκ, με την προστασία ενός σήματος από την υπερέκθεση, με την απόδοση της διοίκησης και του CEO ξεχωριστά, με την εξυπηρέτηση των πελατών, αλλά και την ικανοποίηση των ίδιων των εργαζομένων, με τη συναισθηματική επιρροή της μάρκας στο κοινό και πολλές άλλες παραμέτρους, 37 συνολικά.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, η Ferrari αναδείχθηκε πρώτη σε δύναμη φίρμα με ποσοστό 94%, εμπρός από την… Coca Cola. Ενδεικτικά, η Red Bull στην ίδια λίστα βρίσκεται στην ένατη θέση, γεγονός που δείχνει ότι οι νίκες –μόνο– δεν αρκούν.

Εδώ πρέπει να διευκρινίσουμε ότι η δύναμη μιας φίρμας είναι άλλο πράγμα από την αξία της. Στη λίστα που έχει να κάνει με την αξία, η Ferrari μόλις στην 350ή θέση, με την Apple στην κορυφή και την Samsung να πλησιάζει.

Οι πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που συναντάμε είναι η Toyota στην ενδέκατη θέση και η BMW στην 17η. Αυτό βέβαια έχει να κάνει με την παραγωγή και εκεί το μέγεθος της Ferrari είναι πάρα πολύ μικρό. Συνειδητά, ωστόσο. Ύστερα από το ρεκόρ πωλήσεων το 2012, η μάρκα αποφάσισε να περιορίσει την παραγωγή για να προστατεύσει την σπανιότητα των αυτοκινήτων της, άρα και την αξία τους.

Ακόμη και έτσι, ο τζίρος της Ferrari αυξήθηκε πέρσι, όπως και τα κέρδη της στα €246.000.000. Η εταιρεία αυτή τη στιγμή διαθέτει 1,36 δισεκατομμύρια ευρώ μετρητά και κανένα χρέος. Και είναι αξιοσημείωτο πως αυτά τα οικονομικά στοιχεία καταγράφονται έπειτα από μια 15ετία κατά την οποία η μάρκα στην ουσία επανιδρύθηκε. Ύστερα από μια μεγάλη περίοδο ύφεσης ή στην καλύτερη περίπτωση στασιμότητας, έστησε από την αρχή όλες τις παραγωγικές δομές και το τμήμα έρευνας και εξέλιξης.

Σε μια δοκιμή του βρετανικού τηλεοπτικού Top Gear, ο δημοσιογράφος είχε αναφερθεί υποτιμητικά στη Ferrari, λέγοντας ότι κατασκευάζει αυτοκίνητα για να πουλά μπλουζάκια, κούπες και μπρελόκ. Η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική, βέβαια. Από τα 2,3 δισεκατομμύρια του περσινού τζίρου, μόλις τα 53 εκατ. προέρχονταν από προϊόντα με σήμα το Cavallino που δεν διέθεταν τροχούς.

Η δύναμη της μάρκας Ferrari θα δυναμώσει κι άλλο στα χρόνια που έρχονται, διαδραματίζοντας σπουδαίο ρόλο και στην τουριστική βιομηχανία, και πέρα από τα περίχωρα της Modena. Ύστερα από την εξαιρετικά πετυχημένη πορεία του Ferrari World στο Abu Dhabi, ο Montezemolo έχει στα χέρια του δεκάδες προτάσεις από σημαντικές πόλεις που επιθυμούν διακαώς να φιλοξενήσουν θεματικό πάρκο της εταιρείας. Το πρώτο από αυτά θα φτιαχτεί στη Βαρκελώνη, σε έκταση 75.000 τετραγωνικών μέτρων με το κόστος της επένδυσης να ξεπερνά τα €100.000.000.

Η Ferrari στα οικονομικά της είναι πρωταθλήτρια. Αυτό βέβαια καμία σημασία δεν έχει για τους tifosi όταν βλέπουν κάθε Κυριακή τον Alonso και τον Kimi να διασύρονται από τις Force India. Κι αυτό, που οι νίκες και οι τίτλοι δεν είναι πια απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία της φίρμας συνολικά, δεν ξέρω αν είναι καλό ή κακό.

Η Ferrari στα οικονομικά της είναι πρωταθλήτρια. Διαθέτει 1,36 δισεκατομμύρια ευρώ μετρητά στο ταμείο της και κανένα χρέος

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube